2020
iunie 18

Zborul cu avionul este una dintre cele mai rapide modalități de călătorie, astfel că tot mai multe persoane optează să călătorească cu avionul atunci când pleacă în vacanță într-o țară străină, au o întâlnire de afaceri sau urmează să lucreze în străinătate.

Ce se întâmplă însă atunci când un zbor este anulat sau sunt întârzieri? În aceste situații este important să știi ce drepturi ai și în ce condiții poți obține anumite despăgubiri pentru situația creată.

Drepturile de zbor ale pasagerilor sunt reglementate printr-o lege din Regulamentul (EC) Nr. 261/2004 al Parlamentului și Consiliului European din 11 februarie 2004. Prin această lege companiile aeriene sunt obligate, în anumite condiții, să le ofere compensații pasagerilor ale căror curse sunt întârziate sau anulate.

Pasagerii ale căror zboruri au avut întârziere de peste 3 ore au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro, însă trebuie îndeplinite anumite condiții. Depinde foarte mult de locul unde zbori și de compania care realizează zborul. Zborurile în afara UE sunt acoperite de reglementarea UE cu condiția ca avionul să decoleze de pe un aeroport din UE.

În situația în care călătoriți dintr-o țară non UE, însă destinația finală e Europa, atunci despăgubirile depind de reglementările companiei aeriene. Dacă zborul este efectuat de o companie aeriană europeană, atunci se aplică reglementările UE.

Despăgubirile pot fi cerute doar în cazul în care avionul are o întârziere de peste 3 ore. Nu orice întârziere de peste 3 ore poate fi compensată, fac excepție situațiile extraordinare care nu țin de compania aeriană: urgențe medicale, condiții meteo nefavorabile, atacuri teroriste etc.

Suma pe care o puteți primi drept despăgubire depinde de distanța de călătorie, dacă zborul este în UE sau nu și de durata întârzierii. Suma variază între 250 de euro (pentru toate zborurile de 1500 de km sau mai puțin) și 600 de euro (zboruri UE non-interne peste 3500 de km).

În cazul în care zborul are o întârziere mai mare de 8 ore, aveți dreptul la o restituire parțială sau totală a costului biletului și un zbor retur către aeroportul de plecare. În situația în care apare o întrerupere a zborului și sunteți nevoit să așteptați, aveți dreptul la mese și băutură gratis. Dacă zborul va fi reluat abia următoarea zi, compania trebuie să vă asigure cazare.

Dacă există posibilitatea unui zbor alternativ la o clasă superioară, nu sunteți nevoit să plătiți bani în plus. În schimb, dacă sunteți plasat la o clasă inferioară, aveți dreptul de a cere o rambursare între 30% și 75% din prețul biletului plătit inițial.

În cazul în care zborul a fost anulat și nu ați fost informat cu cel puțin 14 zile înainte, aveți de asemenea dreptul la despăgubiri. La fel ca în cazul zborurilor întârziate puteți primi compensații de până la 600 de euro, însă numai în anumite condiții similare celor pentru zborurile întârziate.

Dacă sunteți anunțat cu mai puțin de 14 zile înainte că zborul este anulat, însă compania vă oferă un zbor alternativ, atunci nu mai puteți solicita despăgubiri.

La fel ca în cazul zborurilor întârziate, și în cazul celor anulate puteți primi între 250 și 600 de euro în funcție de distanța de zbor, dacă zborul este sau nu în interiorul UE și durata decalării (în cazul în care acceptați un zbor alternativ).

Dacă refuzați zborul alternativ propus de companie, puteți cere compensații, plus restituirea biletului și un zbor retur către aeroportul din care ați plecat.

Ți-au fost utile informații prezentate?
Atunci dă un share articolului nostru!

Silverhand ți-a pregătit noi oferte de muncă în străinătate!


Intră pe site-ul nostru și aplică la una dintre ofertele noastre: https://silverhand.ro/pentru-
candidati/oferte-de-munca/


Contactează-ne telefonic la: 0773 787 443, 0770 422 954, 0770 139 232, 0774 483 064
Trimite-ne CV-ul tău pe adresa de email: contact@silverhand.ro sau craiova@silverhand.ro.