Tocmai ai obținut un loc de muncă în Islanda? Perntru că întotdeauna ne dorim să fii informat asupra tuturor aspectelor cu privire la munca și traiul într-o țară străină, în articolul de astăzi îți prezentăm câteva dintre cele mai importante elemente referitoare la sistemul medical islandez.
Unul dintre lucrurile importante pe care orice candidat trebuie să îl aibă în vedere la sosirea în Islanda este obținerea unei asigurări medicale.
- Asigurarea medicală
Angajații care vor lucra pe o perioadă mai mare de 3 luni și au domiciliul înregistrat în Islanda au posibilitatea de a beneficia de toate facilitățile sistemului național de asigurări de sănătate.
Angajații care lucrează pe o perioadă mai scurtă de 3 luni nu au dreptul de a-și muta domiciliul în Islanda și astfel nu pot beneficia nici de asigurarea medicală de stat.
Angajații care lucrează pe o perioadă mai mare de 3 luni și obțin domiciliu permanent în Islanda, după 6 luni beneficiază în mod automat de asigurare medicală de stat.
Există însă posibilitatea de a obține într-un timp mai scurt această asigurare. Dacă persoana care aplică pentru asigurarea medicală de stat prezintă documente care atestă faptul că a fost asigurată în România la ultimul loc de muncă, poate obține asigurarea mult mai rapid și poate beneficia de anumite scutiri de costuri pentru diverse servicii medicale.
Serviciile medicale stomatologice nu sunt acoperite de asigurarea medicală, astfel că acestea sunt plătite integral de către pacient.
Pentru angajații care lucrează pe o perioadă mai scurtă de 3 luni și nu pot fi asigurați în sistemul medical de stat este important să dețină Cardul European de Asigurarări de Sănătate prin care dovedesc că sunt asigurați.
Dacă angajatul nu deține un Card European de Asigurări de Sănătate, va dispune de o asigurare medicală privată, costul asigurării fiind retras direct din salariu.
Orice angajat va beneficia de asigurare medicală în caz de accident la locul de muncă.
- Serviciile medicale
În cazul în care o persoană are nevoie de anumite servicii medicale trebuie să-și facă o programare la clinica medicală din zona în care locuiește.
Lista clinicilor medicale poate fi găsită accesând următorul website: https://www.heilsugaeslan.is/. La orice consult medical trebuie prezentate: pașaportul/actul de identitate, kenitalla (numărul personal de identificare) și cardul european de sănătate (dacă persoana are acest card).
Numărul unic de urgență în Islanda este la fel ca în România: 112.
- Concediul medical
Zilele de concediu medical sunt plătite. Orice angajat beneficiază de două zile de concediu medical pe lună după primele 30 de zile lucrate.
Angajatorul trebuie întotdeauna anunțat de către angajat în cazul unor probleme medicale. Pentru ca zilele de concediu medical să fie plătite, angajatul trebuie să prezinte un certificat medical care să ateste existența unor probleme de sănătate.
Au fost utile informațiile prezentate? Distribuie articolul nostru și altor prieteni!
Ți-ar plăcea să lucrezi în Islanda?
Silverhand îți pune la dispoziție noi oferte de muncă!
Vezi cele mai recente oferte pe site-ul nostru: https://silverhand.ro/pentru-candidati/oferte-de-munca/
Contactează-ne telefonic la: 0770 422 954, 0771 398 414, 0773 787 443
Trimite-ne CV-ul tău pe adresa de email: contact@silverhand.ro sau craiova@silverhand.ro.